Göz Estetiği Ameliyatı

Göz kapağı ameliyatı, estetik bir görünüm ve daha bütünsel bir bakış ve yüz ifadesi için yapılan ameliyatlardır. Bu ameliyatlar; sarkan, düşen, fazla derisi olan, gözleri perdeleyen, kırışmış, yaşlı ve yorgun bir görünüm oluşturan göz kapaklarını revize etmek ve estetik bir görünüm elde etmek amacıyla yapılmaktadır. Operasyonu yapacak doktorun göz estetiği konusundaki deneyimi de oluşabilecek komplikasyon riskinin önlenmesi açısından büyük bir önem taşır.

Göz estetiği ameliyatı çeşitleri

Göz kapağı düşüklüğü yani pitoz rahatsızlığı ile gözde OKULOPLASTİK birimi ilgilenir. Göz kapağı düşüklüğü doğuştan veya sonradan olabilir. Kapak düşüklüğünün  sebebine göre cerrahisi değişir. Bunun kararını doktor ayrıntılı göz muayenesinden sonra verecektir.

Bir de göz kapağı sarkması, gevşemesi  vardır. Bu sarkma yaşla birlikte olur ve göz kapağı düşüklüğü ile karıştırılır. Göz kapağında sarkma olduğunda tedavisi mümkündür. Eğer sarkmanın miktarı az  ise PLEXR lazer ile düzeltilir. Ancak sarkma miktarı fazla ile o zaman cerrahi tedavi yani BLEFEROPLASTİ ameliyatı yapılır.

Blefaroplasti; alt ve üst göz kapaklarına hem estetik hem de fonksiyonel amaçla yapılan cerrahi müdahaledir. Göz çevresi estetiği ameliyatlarında üst göz kapak sarkma ya da düşüklük ve alt göz kapak  torbalarının tedavisi gerçekleşir.

Göz estetiği ameliyatı kimler olabilir?

Göz estetiği ameliyatı (blefaroplasti ) 35-70 yaş aralığındaki kişilere uygulanmaktadır. Göz çevresi estetiğinde üst göz kapak ameliyatları genellikle 45 yaş ve üzeri , alt göz torbaları için de 50 yaş ve üzeri uygunluk göstermektedir.Ama doğuştan göz kapağında olan bir problem için yaşa bakılmaksızın tedavi gerçekleştirilir çünkü amaç estetik kaygılardan ziyade görme alanını genişletmek ve hastanın konforunu sağlamaktır.

Göz estetiği ameliyatı öncesi

Ameliyat sırasında ve sonrasında oluşabilecek komplikasyonlardan kaçınmak için en az bir hafta – 10 gün öncesinden kanın pıhtılaşmasını engelleyebilecek aspirin,e vitamini,bazı ağrı kesiciler ya da  bitkisel içerikli ürünlerin kullanımı kesilmelidir.

Göz estetiği ameliyatı nasıl yapılır?

Hastaya durumuna uygun olarak genel ya da lokal anestezi uygulanır.Üst göz kapağında kat çizgisinden, alt göz kapağında kirpiklerin hemen altında kesiler açılarak buradan operasyona başlanır. Hastanın alt ve üst göz kapağındaki kas ve bağ dokusu onarılır, fazla yağ miktarı ve deri alınarak gerginlik sağlanır.

Operasyon tamamlandıktan sonra iz belirgin olmayacak şekilde kapatılır. Hafif bir pansuman ile işlem tamamlanır . Hasta ameliyat sırasında acı ve ağrı hissetmez .Gerekirse gözaltı ve göz çevresinde de revizyonlar yapılabilir.

Göz estetiği ameliyatları ne kadar sürer?

Blefaroplasti operasyonu estetik cerrahi ameliyatları arasında görece kısa süren ameliyatlardan biridir.Hastanın özel durumuna,hekimin vaka tecrübesine ve uzmanlığına bağlı olmakla beraber,ortalamada 60 – 120 dakika arası bir sürede iki göz kapağında ameliyat tamamlanmaktadır.

Göz estetiği ameliyatı sonrası yaşam

Göz kapağı estetiği olan bir hastanın işe gidebilme ve sosyal aktivitelerine devam edebilme süresi ortalamada 5-10 gün arası olmaktadır. Ameliyattan 2-3 gün sonra kitap / gazete okuma, televizyon seyretme gibi aktivitelere dönülebilir. Aşırı bir huzursuzluk hissetmeniz durumunda mutlaka hekiminizi bilgilendiriniz. Hastanın ameliyat sonrası 2-3 hafta kadar bir süre boyunca güneş ışığına, kirli havaya, toza ve rüzgara duyarlı olması durumu söz konusu olabilir.

Bu sebeple doktorunuzun önermesi durumunda göz damlası ve güneş gözlüğü kullanabilirsiniz. Ameliyattan 3-4 gün sonraki süreç boyunca eğilme, ağır kaldırma gibi hareketlerden uzak durmanız tavsiye edilir. Sıvı tutulmasına sebep olduğu için 2 hafta kadar alkol almamanız tavsiye edilir.